그룹명/영어 회화

원서 읽기

유앤미나 2016. 3. 23. 05:28

Can you talk your way out of most tough situations? Can


you talk your way through to decision makers to build up


your sales? Can you talk to the media and garner positive


press for your business? Can you talk to 500 people and


win converts to your cause or position?


Being an effective communicator can take you a long way


and is a skill worth developing. Be yourself. Believe in your


own words. It doesn't matter if you are talking to one person


or one thousand. If you want people to like what you say,


persuade with modesty and build your audience up.


Listen to good communicators and model yourself after


them. To communicate well, you can't get stuck on


transmit. Pause before you speak. You must listen and


speak with purpose. Get to the point. Creat interest with


visual aids. Tell them what you are going to tell them. Sit


down.


Don't let technology leave you behind. Learn to


communicate via e-mail and the Internet.


 


능수능란한 커뮤니케이터가 되세요


 


힘든 상황에 처하면 대개 말로 모면할 수 있나요? 결정권을 가진 이들을 말로


설득해서 회사의 매출을 늘릴 수 있나요? 언론사에 있는 이들에게 말로 당신 기업의


긍정적인 이미지를 심어줄 수 있나요? 500명의 사람들에게 말을 해서


당신이 내세우는 명분이나 입장을 지지하도록 그들의 생각을 바꿀 수 있는지요?


효율적인 커뮤니케이터가 되는 데에는 시간이 오래 걸리지만, 이는 발전시킬


가치가 있는 기술입니다. 있는 그대로의 자신이 되십시오. 자신의 말을


믿으세요. 한 명에게 이야기하든 천명에게 이야기하든 그건 중요하지 않습니다.


사람들이 당신 말을 좋아하게 만들려면 겸손하게 설득하고, 청중에게 자신감을


불어넣어 주세요.


훌륭한 커뮤니케이터들이 하는 말에 귀를 기울여 보고 그들을 모델로 삼으세요.


커뮤니케이션을 잘하기 위해서는 전달에만 급급해서는 안 됩니다. 말하기 전에


잠시 뜸을 들이세요. 귀를 기울여 잘 듣고, 목적을 가지고 말하세요. 요점을


언급하세요. 시각 자료를 가지고 관심을 이끌어 내세요. 무슨말을 할 것인지


사람들에게 미리 말하세요. 그리고 나서는 자리에 도로 앉으면 됩니다.


기술에 뒤쳐져서는 안 됩니다. 이메일과 인터넷으로 커뮤니케이션을 주고 받는


법을 배우십시오.


 


 


첨부파일 01.mp3


 



 


출처_성공을 만드는 작은 습관, 자기계발 원서읽기04